Be ZEN

Kihívások 2014 – Április – beszámoló írta: mudlee - May 03 2014

Aki rendszeresen olvassa a blogom, tudja, hogy 2014-ben minden hónapra kitűztem magam elé egy feladatot, kihívást. Ezek a kihívások arról szólnak, hogy olyan szokásokat próbáljak meg elhagyni, amelyek szerintem nem jók, és felvenni olyanokat, amik jók. Olyan eszközök használatát próbáljam limitálni, amelyeket szerintem sokat használok, értelmetlenül. Abba hagyni olyan dolgokat, melyek függővé tesznek. Amolyan önkontroll jellegű dolog ez. Szeretnék olyan szokásokat is megszilárdítani magamnak, amikről azt gondolom, hogy jók, de jelenleg nem rendelkezem velük.


Ép testben ép lélek

Az április arról szólt, hogy vissza szokassam magam a rendszeres sportoláshoz és meditációhoz. Bár hetente egyszer küzdősportolok, illetve jógára járok, de maga az aktív sport az elmúlt 2-3 évben elkerült. Nem mintha előtte nagy sportoló lettem volna, de azért jóval többet edzettem.

Szóval, az eredmény felemás. A meditációt valahogy nem sikerült még mindig visszahozni a mindennapi életembe. Az elején ment, de a végén rendre elmaradt. Kísérleteztem mindenféle időponttal (reggel, délelőtt, délben, délután, este), de valahogy nem találtam meg azt, ami nekem a legjobb lenne. Így ez ebben a hónapban sem sikerült. Azért írom, hogy „sem”, mert már több hónapja húzom magammal ezt a kihívást, és eddig nem sikerült megoldani. Ezért arra jutottam, hogy most egy kicsit pihentetem, olvasgatok a témával kapcsolatban, és pár hónap múlva visszatérek. Valószínűleg magamon belül nem értem meg ismét arra, hogy aktívan meditáljak ismét, mint régen.

Edzés terén voltak ugyan kilengések, de alapvetően a célt elértem vele: ismét beférkőzött az edzés, a mozgás, a sport a mindennapjaimba, céljaim közé. Ehhez persze sok minden hozzájárult és kellett, de erről egy külön posztban fogok írni.

Ha összegezni kellene a hónapot, azt mondanám, hogy sikeres volt a hónap, de nem értem el 100%-ot. Viszont, ha legalább minden hónapban ennyit tudok teljesíteni, már sokkal többet haladtam előre, mint eddig bármikor életemben.

A hónapban vezettem pár jegyzetet is, érdekességképpen ezt ezen az oldalon megtaláljátok.

Jegyzetek

Edzés közben az alábbiakat végeztem, vegyesen:

1. Hét - meditáció: 67% edzés: 95%
2. Nap: meditáció OK (este); edzés: -
3. Nap: meditáció -; edzés: OK (box, kettlebell)
4. Nap: meditáció OK (délben); edzés: -
5. Nap: meditáció OK (délelőtt); edzés: OK (18km bicaj)
6. Nap: meditáció -; edzés: -
7. Nap: meditáció OK (este); edzés: OK (box, kettlebell)

2. Hét - meditáció: 71% edzés: 100%
1. Nap: meditáció OK (este); edzés: -
2. Nap: meditáció OK; edzés: OK (box, kettlebell)
3. Nap: meditáció -; edzés: -
4. Nap: meditáció OK; edzés: OK (kettlebell)
5. Nap: meditáció OK; edzés: -
6. Nap: meditáció -; edzés: OK (~34km bicaj)
7. Nap: meditáció OK; edzés: -

3. Hét - meditáció: ?% edzés: ?%
1. Nap: meditáció -; edzés: -
2. Nap: meditáció OK; edzés: OK (box, kettlebell)
3. Nap: meditáció OK; edzés: -
4. Nap: meditáció -; edzés: -
5. Nap: meditáció -; edzés: -
6. Nap: meditáció -; edzés: -
7. Nap: meditáció -; edzés: ~OK (futás)

4. Hét - meditáció: ?% edzés: ?%
1. Nap: meditáció OK; edzés: OK (kettlebell)
2. Nap: meditáció OK; edzés: -
3. Nap: meditáció OK; edzés: -
4. Nap: meditáció ?; edzés: OK (futás, 1.9km 12perc)
5. Nap: meditáció -; edzés: -
6. Nap: meditáció -; edzés: -
7. Nap: meditáció -; edzés: OK (futás, 2.1km, 12perc)

Előretekintés - Mi lesz májusban?

Május - teljes képernyő, mint a tökéletes fókusz egyik lépcsője

Olvastam több írást már a fókuszról, és én is írtam. Ennek az egyik hasznos „eszköze”, hogy amikor a számítógépen bármivel dolgozunk (office, programozás, levelezés, stb.), csak azzal foglalkozzunk. Ezt segíthetjük azzal, hogy minden alkalmazást teljes képernyőn használunk. Minden értesítést, mely érhet minket (új levél, chat üzenetek, stb.) kikapcsolunk. Így nehezebben szakítjuk meg saját magunkat azzal, hogy a böngészőben váltogatunk az oldalak között, vagy néha ránézünk a skype-ra, stb. Csak azzal fogunk foglalkozni, ami éppen meg van nyitva. Például, ezt a posztot is teljes képernyőn írom, nem látok semmi mást, csak a beviteli mezőt, ahova gépelhetek. Semmi nem vonja el a figyelmem, nem kísért meg semmi, hogy mással foglalkozzak, mint amivel eredetileg akartam.

Kihívás: Bármilyen alkalmazást nyitok meg, teljes képernyőn kell használnom. Amennyiben az alkalmazást nem tudja ezt, akkor a tálcát, illetve mindent, amit lehet, el kell rejtenem. Ezen felül, minden értesítést (chat üzenet, levél értesítő, stb) ki kell kapcsolnom. Ha lehetséges, akkor az alkalmazásokból is csak egy legyen megnyitva egyidejűleg, hogy elkerüljem az alkalmazások közötti váltogatást. Néhány esetben ez elkerülhetetlen, de törekedni szeretnék rá.
Állítás: Ha csak egy dologra figyelek, sokkal hatékonyabban tudok dolgozni, és felesleges időpazarlástól kímélem meg magam. Ha úgy érzed, ez hülyeség, kezd el mérni, munka közben mennyi időt töltesz el valami olyannal, amit csak „néha” megnézel (facebook, emailek, chat). Egészen meg fogsz lepődni. Vagy csak gondolj bele, hányszor nyitsz meg egy oldalt „csak úgy”. Ezek mind időt visznek el tőled, megszakítanak.
Ha neked nincsenek ilyen problémáid, akkor jó neked! :)
Pótlék: Amikor úgy érzem, pihennem kell egy kicsit (lehetőleg óránként), akkor felállok egy 10-15 percre, sétálok, vagy olvasok. Csak azzal foglalkozok, hogy pihenjek.

Összes írásom →

Comments