Be ZEN

Space Empires 4X - Close Encounters - társasjáték ismertető + kicsomagolás írta: mudlee - April 20 2014

Ez a cikkem pár hete jelent meg az lfg.hu-n.
Ha szeretnétek képbe kerülni az alapjátékkal kapcsolatban, akkor a húzópakli blog cikkét ajánlom.


Nem igazán jellemző, hogy a GMT kiadó játéka kerül terítékre az LFG.hu berkein belül, pedig az amerikai kiadó egyáltalán nem ismeretlen a társasjáték-kedvelők köreiben, sőt. A Boardgamegeek.com „aktuális világranglistáján” az első helyezett, a Twilight Struggle megjelenését is a GMT-nek köszönhetjük. Talán idehaza azért kevésbé ismert kiadó, mert kifejezetten összetett, hosszú játékidejű stratégiai társasokkal lépnek a nagyérdemű elé. Ilyen többek között a Space Empires: 4X, amely, ahogy azt a neve is sejteti, egy 4X jellegű játék, azaz: felfedezős, hódítós, kizsákmányolós, kiirtós. Kicsit keményen hangoznak ezek a szavak, de végül is… ez a lényege :) A társas maga 2011-ben jelent meg, majd 2012-ben követte az első kiegészítő, ami Jim Krohn nevéhez fűződik...

IMG_0450

Mik az újdonságok?

A doboz fele a már jól megszokott kartonokkal van tele. Az érdekesség, hogy ezen kartonok nagyobb része az alapjáték összes kis egységét tartalmazza. Az oka ennek az, hogy az alapjáték második, 2012-es kiadásban kicsit vékonyítottak a jelölőkön, így ha valaki a 2011-es kiadással rendelkezik, akkor különböző vastagságú jelölői lettek volna. Ezt orvosolta a kiadó, és inkább belerakta az összes kis kartont, ne maradjon ki senki az újításból. A doboz tartalmának maradék része viszont már csak és kizárólag új dolog :)

  • új, földi egységek: Space Marine (Mar), Infantry (Inf), Heavy Infantry (HI), Militia
  • új hajók, és egységek: Titan (TN), Research Center (RC), Industrial (IC), Transport (Tran), Grav Armor (Grav), Boarding Ship (BD)
  • pár régi egységhez új jelölők, hogy legyen belőle elég: Base, Miner, Scout, stb.
IMG_0452 Ezen kívül kapunk egy igen részletes szabálykönyvet, amely a kiegészítő új elemeinek a működését magyarázza el, illetve kapunk egy új scenario könyvet, amelyben az új küldetések vannak.
  • Új alien scenario+a régi kibővítése
  • Új Doomsday Machine scenario-k, mostantól akár Coop módban!
  • Új Space Amoeba scenario-k (ezek az amőbák folyamatosan terjednek, egészen addig, amíg be nem kebelezik a játékos Home System-jét. A cél, hogy ezeket az amőba-populációkat felszámoljuk.)
  • Új solitaire scenario-k
És nincs még vége az újdonságoknak!
  • Új Battleboard! Egy egész jó minőségű tábla, ahol a harcokat lehet lezavarni
  • 30 Alien technológia kártya
  • 25 Empire Advantage kártya
  • 4 Fleet sheet – könnyebb kezelhetőséget tesz lehetővé, ha nagyobb flottával mozgunk a táblán
IMG_0455IMG_0456IMG_0458 Ezen kívül pedig a fejlesztési lehetőségek is bővültek:
  • Ship Size 7 – ezzel lehet Titan-t építeni
  • Terraform 2 – az SW-k tudnak a Nebula-ból resource-t kinyerni
  • Millitary Acad. 1-2 – a hajók tapasztalati pontot szerezhetnek, ezzel még erősebbé válnak. Ez a fejlesztés azt teszi lehetővé, hogy egy bizonyos szinten kezdjenek az új hajók is.
  • Boarding 1-2 – meg lehet szállni, és el lehet foglalni az ellenség és/vagy alien hajóit
  • Security Forces 1-2 – A Boarding elleni fejlesztés
  • Ground Combat 1-3 – A földi egységek „építéséhez” kell
  • Fast Battlecruiser – A BC-k az első mozgási fázisban többet mozoghatnak
  • stb...

Összegzés

Ugyan kicsit borsos az ára (~16.000 forint), de ha szereted az űr-stratégiát és tetszett a Space Empires 4X alapjáték is, akkor ez is nagyon fog tetszeni. Külön megemlítem, hogy én egyedül szoktam játszani és így is igen jó játék! Nagyon tetszik, hogy ennyire variálható és rugalmas a szabályzat, illetve nagyon jók a solitaire scenario-k is.

IMG_0451

Kicsomagolás


Összes írásom →

Comments